RR hledají nový domov

11.11.2011 22:55

Nevím jestli se mě to nezdá, ale mám pocit, že je v poslední době hodně RR k adopci, nalezených, odložených, hledajících nové páníčky. Znám názor, že RR je miláček, vhodný pro každého, naprosté neviňátko. Ten pocit jsem nikdy neměla a nikdy se svýma klukama mít nebudu. Jsou to lovci, je jedno, jestli se vrátí za 5 minut nebo za hodinu, ale prostě mají to v sobě. RR samci ve většině případů nesnáší jiné samce (s vyjímkou vlastní smečky a někdy ani  to ne), jsou tvrdohlaví, nesnášejí dril a násilí. Vyžadují důsllednost, důslednost a ještě jednou důslednost. Nikdy nebudu mít jiné plemeno než RR a vždycky budu muset hodně používat mozek, abych byla krok před nima. Předvídat a reagovat. Hodně lidí se mě ptá, jak jsem odnaučila svoje RR lovit. Složitě a zdlouhavě. Nikdy to nebudou psi, kteří můžou do lesa na volno a nevšimnou si srnky, vždycky budou pod kuratelou povelu. Ano, jsou krásní, elegantní, chytří, pohybliví, velcí. Taky je, ale potřeba říci, že jsou to přirození hlídači, obranáři a závisláci. Zdá se vám to výhoda? Pokud nejste zkušení kynolové, tak to výhoda není, naopak. Já prosím, aby každý, kdo uvažuje o RR, zvážil svoje možnosti, jejich hmotnost (kluci mají 40 a 50 kg),  povahu a nenechal se zlákat roztomilostí 7 kg štěňátka. Prosím, uvažujte a pokud RR, tak jedině s průkazem původu, třeba nestandardní, ale s jistotou znalostí povahy a zdraví rodičů.